سمعک کودکان
۲۱ شهریور ۱۴۰۰

سمعک کودکان

آنچه می خوانید

مقدمه

مراجعه به متخصص شنوایی

پیدا کردن بهترین سمعک برای گوش شما

نگه داشتن سمعک بر روی گوش کودک

اهمیت سمعک برای فرزند شما

چگونه باید بفهمیم کودکم نیاز به سمعک دارد یا کاشت حلزون

عوامل تعیین کننده انتخاب سمعک برای کودک شما

مراحل تجویز سمعک در کودکان

علل بیرون کشیدن سمعک توسط کودک از روی گوش

عوامل سوت زدن سمعک و راه کار از بین بردن آن

چگونه کودک را می توان به استفاده از سمعک تر غیب کرد ؟

انواع سمعک برای کودکان و نوجوانان

 

سمعک کودکان 

اگر فرزند شما دچار مشکل کم  شنوایی شود و در آزمایش  های شنوایی مخصوص کودکان، تشخیص داده شود که کودک شما کم  شنوایی دارد (به بخش ارزیابی شنوایی کودکان مراجعه شود) باید تصمیمات مهم و کارهای مهمی را برای فرزند خود به اجرا درآورید. اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب سمعک مناسب برای فرزندتان، مشاوره، توانبخشی و پیدا کردن راه  حل  هایی برای درمان گفتار و زبان کودک (که با مشکل کم  شنوایی می  تواند تحت تاثیر قرار گیرد) دلبندتان می  باشد. در هر 1000 تولد 2 تا 3 کودک با مشکل کم  شنوایی یا ناشنوایی به دنیا می  آیند که در آزمایش  های غربالگری شنوایی نوزادان و آزمون  های تشخیصی می  توان به این مشکل پی برد و بعضی از کودکان نیز در ماه  های بعد به دلیل عفونت، داروها و بیماری  های ژنتیکی و یا قرار گرفتن در معرض اصوات بلند ممکن است دچار مشکل شنوایی شوند اگر فکر می  کنید کودکتان دچار کم  شنوایی شده به صداها واکنش نمی  دهد سریعا به پزشک گوش و حلق و بینی یا اطفال مراجعه کنید که با ارجاع آن به متخصصین شنوایی میزان کم  شنوایی و نوع آن مشخص می  شود و با توجه به میزان و نوع کم  شنوایی، متخصصین شنوایی سنجی شما را در مورد مراقبت  های شنوایی و درمان و توانبخشی آن، کمک می  کند.
کودکان دچار کم شنوایی در تمامی سنین میتوانند از سمعک استفاده کنند و متخصصین شنوایی می تواند بهترین سمعک را برای کودک با توجه به افت شنوایی انتخاب کند. این کودکان در مهارتهای زبانی،گفتاری و اجتماعی دچار مشکل می شوند و در یادگیری و آموزش در مدرسه با مشکلات متعددی روبرو می شوند. بسیار مهم است هرچه زودتر در سنین پاییند تر شنوایی کودکان سنجیده شود تا اقدامات و کمک های درمانی و توانبخشی برای کودک انجام شود.


مراجعه به متخصص شنوایی:
کودکانتان را برای آزمایش شنوایی نزد یک متخصص شنوایی ببرید. متخصص شنوایی سنجی میتواند در صورت لزوم و وجود افت شنوایی در کودک شما بهترین سمعک را به شما معرفی کند.
کودکان از سن یک ماهگی میتوانند از سمعک استفاده کنند.
هرقدر کودک در سنین پایین تر و در ماههای اولیه زندگی خود سمعک دریافت کند مهارتهای کلامی،گفتاری و اجتماعی اش بیشتر می شود.
متخصص شنوایی سنجی در مورد تکنولوژی سمعک، نحوه استفاده از سمعک و اینکه سمعک چه کمکی به کودک میکند به شما مشاوره می دهد .
شما نیاز دارید که چگونگی استفاده از سمعک و نحوه قراردادن آن بر روی گوش کودک را یاد بگیرید و هرچه سن کودک بالاتر می رود، نحوه قرار دادن سمعک بر روی گوش را به خود کودک یاد داد.


پیدا کردن بهترین سمعک برای کودک شما:
استفاده از دو سمعک برای کودکان مناسب تر است.متخصص شنوایی سنجی می تواند با توجه به افت شنوایی کودک و نیازهای درکی کودک، بهترین سمعک را برای کودک انتخاب نماید معمولا برای کودکان از سمعک های پشت گوشیاستفاده می شود و چون کودک در حال رشد است و لاله و و مجرای گوش در حال تغییر است، هر چند وقت یکبار قالب سمعک باید تعویض شود.

جهت اطلاع از قیمت انواع سمعک لطفا به پیج قیمت سمعک مراجعه نمایید


دلایل استفاده از سمعک های پشت گوشی برای کودکان به شرح زیر میباشد:
1-    سمعک های پشت گوشی به انواع قالب های (سخت،نرم،سیلیکونی و ...) وصل می گردد.
2-    تعویض قالب سمعک های پشت گوشی برای کودکان که در حال رشد هستند راحت تر و آسان تر می باشد.
3-    تمیز کردن و گذاشتن و برداشتن سمعک های پشت گوشی راحت است.
4- معمولا این نوع سمعک های برای همه افت های شنوایی مناسب هستند.
5- سمعک های پشت گوشی به وسایل دیگر ارتباطی (از جمله موبایل، تلوزیون و...)متصل می شوند
6-    قالبهای سمعک های پشت گوشی برای مجراهای کوچک مناسب تر است.
نکته حائز اهمیت در این موضوع آن است که سمعک های داخل گوش معمولا برای افراد بزرگسال کاربرد بیشتری دارد.


نگه داشتن سمعک بر روی گوش کودک:
سمعک ها زمانی مفید هستند که بر روی گوش کودک شما باشد، که این امر معمولا آسان نیست، کودک ممکن است سمعک را از روی گوش خود بیرون آورده و آن را پرتاپ نماید. معمولا اگر از زمان نوزادی سمعک استفاده شود در دوران کودکی با مشکلات کمتری مواجه خواهد شد چون از نوزادی کودک شما به سمعک روی گوش خود عادت کرده است.
برای قرار دادن سمعک بر روی گوش کودک می توانید از بازی و سرگرمی استفاده نمایید.
ابتدا یک تا 2 ساعت سمعک را بر روی گوش کودک قرار دهید و سپس به مرور زمان این مدت را افزایش دهید تا این زمان را به کل روز برسانید. همچنین جهت افزایش جذابیت سمعک برای کودک خود می توانید از قالبها و سمعک های رنگی استفاده نمایید.
گم کردن  سمعک در کودکان نیز بسیار شایع است برای حل این مشکل بندهایی گیره ایی ساخته شده است که از یکطرف به سمعک و از طرف دیگر به لباس نوزاد وصل می گردد تا از افتادن یا گم شدن سمعک جلوگیری کند.


اهمیت سمعک برای فرزند شما
اگر متخصص شنوایی برای کودک شما سمعک توصیه می  کند بسیار مهم است که کودک شما به صورت مداوم از آن سمعک استفاده کند به خصوص اگر کم  شنوایی در حد شدید ئ عمیق باشد. اهمیت این توصیه به دلایل زیر می  باشد:
-از بدو تولد تا 3 سالگی مغز کودک شما در دوره رشد سریع قرار دارد و ورودی مداوم صدا برای ایجاد مسیرهای طبیعی شنوایی و گفتار و زبان در مغز بسیار مهم می  باشد.
- در سنین پایین گوش دادن و صحبت کردن برای رشد و توسعه گفتار و زبان کودک بسیار مهم می  باشد. ما نمی  توانیم در سنین خیلی پایین به صورت مدرسه  ای به کودک آموزش دهیم. کودک با در معرض قرار گرفتن مداوم در برابر صدا و کلمات می  تواند ساختار و مفاهیم کلمات را یاد بگیرد و حال اگر کودک شما مشکل شنوایی داشته باشد این مرحله یادگیری سخت  تر خواهد بود. با استفاده از سمعک و تربیت شنوایی و زبان آموزی به کودک توسط متخصصین شنوایی، گفتار درمانی و کمک والدین، این مسیر برای کودک کم  شنوا هموارتر خواهد بود.


- شنیدن مداوم برای کودک مخصوصاً نوزادان و کودکان نوپا بسیار مهم است. این باعث نوعی ارتباط عاطفی و حس اعتماد بین کودک و والدین کودک در جهت رفع نیازهای کودک می  شود.

سمعک برای کودکان


چگونه باید بفهمیم کودکمان نیاز به سمعک دارد یا کاشت حلزون
اکثر کودکانی که دچار کم  شنوایی هستند می  توانند از سمعک استفاده کنند اما در برخی از آنها با توجه به میزان کم  شنوایی، کاشت حلزون بهتر می  باشد. متخصصین شنوایی و گوش و حلق و بینی براساس نوع و شدت کم  شنوایی و همچنین ساختار گوش و انجام پروتکل  های مصوب کودک را کاندید استفاده از کاشت حلزون می  کنند. برای هر کودک کم  شنوا ابتدا سمعک تجویز می  شود اما اگر کم  شنوایی کودک عمیق باشد و بعد ا استفاده از سمعک و شرکت در کلاس  های تربیت شنوایی، در رشد گفتار و زیان کودک پیشرفتی حاصل نشد با توجه به نظر متخصصین شنوایی، گفتار درمانی و ENT، بعد از ارزیابی  های دقیق، از سن 2 سالگی به بالا کودک کاندید کاشت حلزون خواهد شد.

سمعک کودکان


عوامل تعیین  کننده انتخاب سمعک برای کودک شما
-نوع و شدت کم  شنوایی
- توانایی کودک در قراردادن و بیرون کشیدن سمعک
- شکل  گیری گوش خارجی
- میزان ساخت جرم گوش و رطوبت مجرای گوش
- حجم مجرای گوش
- سن کودک


نوع و شدت کم  شنوایی در انتخاب سمعک
در کم  شنوایی  های شدید و عمیق (حسی عصبی) کودکان باید از سمعک  های پشت گوشی استفاده نمایند و در کم  شنوایی  های انتقالی بهتر است که از سمعک  های استخوانی استفاده کنند. در کم  شنوایی  های ملایم تا متوسط بستگی به سن کودک دارد در سنین پایین  تر از 10 سال بهتر است کودک از سمعک  های پشت گوشی استفاده نماید اما اگر افت شنوایی بیشتر در فرکانس  های بالا باشد می  تواند از سمعک  های Ric باز هم استفاده نماید. به طور کلی تجویز مناسب سمعک برای کودکان زیر 10 سال سمعک پشت گوشی میباشد.


سن کودک
در کم  شنوایی  های ملایم تا متوسط شدید، سنین بالای 10 سال می  توان از سمعک  های داخل گوشی و Ric استفاده کرد اما در سنین پایین  تر از 10 سال بهتر است از سمعک  های پشت   گوشی استفاده شود.


مشکل گوش خارجی و حجم مجرای گوش و میزان جرم گوش
اگر بخواهیم بریا کودک شما سمعک داخل گوشی تجویز کنیم باید مجرای گوش کودک دارای حجم و اندازه قابل قبولی باشد که بتوان سمعک را در داخل کانال گوش قرار داد. اگر حجم آن خیلی کم باشد کودک نمی  تواند از سمعک    های داخل گوشی استفاده نماید (کم  شنوایی ملایم تا متوسط) چون کودک در حال رشد است باید صبر کرد که حجم و مجرای گوش افزایش یابد تا بتوان سمعک داخل گوشی برای کودک تجویز کرد اگر میزان جرم گوش کودک زیاد باشد و دائماً گوش کودک جرم تولید کند باعث خرابی زودهنگام سمعک  های داخل گوشی می  شود پس بهتر است که در این کودکان  از سمعک  های پشت گوشی استفاده شود در کودکانی که گوش خارجی و لاله گوش ندارند یا خوب شکل نگرفته است (افت شنوایی انتقالی) بهتر است از سمعک  های استخوانی در این کودکان استفاده گردد.


مراحل تجویز سمعک در کودکان
معمولاً مناسب  ترین سمعک برای کودکان سمعک پشت گوشی می  باشد به خاطر این که کودکان در حال رشد هستند و حجم و اندازه گوش در حال تغییر می  باشد بدون تعویض سمعک فقط قالب  های آن هرچند وقت یکبار تعویض می  شود و این کار هزینه کمتری را به خانواده  های کودک کم  شنوا تحمیل می  کند. اولین قدم در تجویز سمعک قالبگیری از گوش کودک می  باشد که ادیولوژیست پنبه بسیار کوچکی را در درون مجرای گوش کودک قرار می  دد و با مواد و سرنگ قالبگیری از گوش کودک قالبگیری می  کند از روی قالب  های اولیه، قالب  های اصلی ساخته می  شود برای این کار که والدین اشتباه نکنند قالب  های گوش چپ و راست به رنگ  های مختلف ساخته می  شوند.

مثلا گوش راست قرمز و گوش چپ آبی، بعضی از والدین قالب  های شفاف را سفارش می  دهند که این بسته به سلیقه آنها دارد. بعد از ساخته شدن قالب  ها، متخصص شنوایی قالب  ها را به سمعک وصل می  کند و آن را در گوش کودک شما قرار داده و سمعک را با توجه به کم  شنوایی کودک تنظیم می  کند و بعد از آن متخصص شنوایی وقت زیادی را برای آموزش دادن به والدین در مورد چگونگی استفاده از سمعک و نحوه گذاشتن و برداشتن آن روی گوش کودک، روشن و خاموش کردن سمعک و تمیز کردن سمعک و تعویض باطری را به والدین آموزش می دهد بعد از آن کودک در کلاس  های تربیت شنوایی و گفتار درمانی شرکت کرده و متخصص گفتار درمانی و تربیت شنوایی پیشرفت گفتار و زبان کودک را زیر نظر قرار گرفته و با ارتباط با والدین و متحصص شنوایی ممکن است تغییراتی را روی تنظیمات سمعک اعمال کند تا بهترین عملکرد شنوایی را برای کودک ایجاد کند. در جلسات بعدی هم متخصصین شنوایی قالب  های سمعک را چک کرده و چون کودک درحال رشد است اگر نیاز به تعویض قالب داشته باشد قالب  های کودک را برای جلوگیری از سوت زدن سمعک، تعویض می  کند. پس ارتباط مستمر بین والدین و متخصصین شنوایی و سمعک بسیار مهم می  باشد.


علل بیرون کشیدن سمعک توسط کودک از روی گوش
اندازه قالب سمعک را بررسی کنید اگر قالب سمعک مناسب نباشد و گوش کودک را اذیت کند، صدای سمعک به صورت غیر طبیعی زیاد باشد، و یا سمعک سوت مداوم می  زند، به متخصص شنوایی جهت تعویض قالب  ها یا اصلاح و تنظیم مجدد سمعک مراجعه کنید. کودک دائماً در حال کشف و کاووش می باشد به این معناست که آنها سمعک  های روش گوش خود را کشف کرده و با آنها بازی می  کنند و یا ممکن است در برابر سمعک از خود مقاومت نشان دهند و آنها را از گوش بیرون بکشند. باید سمعک را در کنار وسایل کودک قرار داده تا کودک حس کند نسبت به این وسیله مالکیت دارد و آن را لمس کند و حس کند که متعلق به خودش می باشد و در حین بازی سعک را داخل گوش کودک قرار دهید و به بازی ادامه دهید می  توانید از یک پیشانی  بند نرم استفاد کنید که بر روی سمعک قرار گرفته (مواظب باشید روی میکروفون  های سمعک نباشد) و برای جلوگیری از گم   شدن سمعک می  توانید از گیره  های مخصوص نگهدارنده سمعک استفاده نمایید.


عوامل سوت زدن سمعک و راه  کار از بین بردن آن
برای بررسی علت سوت زدن سمعک ابتدا قالب  ها را چک کنید که کامل در گوش کودک قرار گرفته، و شل نباشد. اگر قالب شل باشد چون کودک در حال رشد است حتماً قالب باید تعویض شود وجود سرومن یا جرم گوش در قالب سمعک لوله آن، می  تواند باعث سوت سمعک شود که باید تمیز شود بهتر است در ساخت قالب  ها برای کودک از مواد نرم و سیلیکونی استفاده شود که فیدبک  گیری روش گوش بهتر انجام می  شود و احتمال سوت سمعک کم می  شود. همچنین انسداد مجرای گوش توسط جرم گوش، باعث سوت زدن سمعک می  شود که باید توسط متخصصین گوش و حلق و بینی تمیز شود.


چگونه کودک را به استفاده از مداوم از سمعک می  توان ترغیب کرد؟
شروع و ایجاد یک برنامه منظم برای استفاده از سمعک ممکن است دشوار باشد باید هر روز تلاش کنید و بیشتر در زمان  هایی که کودک شما شاد و خوشحال است مهمترین زمان برای شنیدن کودک می  باشد و بهترین بازدهی را می  توان در این زمان  ها ایجاد کرد. بعضی از کودکان سمعک  ها را به راحتی می  پذیرند و بعضی دیگر سمعک  ها را دوست ندارند و آنها را از خود دور می  کنند همانند کودکانی که ممکن است نخواهند کفش بپوشند یا پیراهنشان را تن کنند و بعضی از کودکان ممکن است ابتدا سمعک را یپذیرند اما بعداً با افزایش سن و فعال  تر شدن آنها سمعک را از خود دور کنند در حالت ارتباط مستقیم با کودک و یا هنگام ویزیت متخصص شنوایی حتی برای مدت کوتاهی بهترین موقع برای قرار دادن سمعک بر روی گوش کودک می  باشد. والدین اغلب می  توانند سمعک  ها را هنگامی که کودک با یک وسیله بازی مورد علاقه خود در حال بازی کردن است یا در حال خوردن غذایی است که آن را دوست دارد و از آن لذت می  برد بر روی گوش کودک قرار دهند چون در این حالت کوکان مشغول هستند و به سمعک توجهی ندارند و برای نگه داشتن سمعک می  توان از کلاه  ها و بندهای مخصوص سمعک نیز استفاده نمود. اگر کودک شما سیستم جایزه گرفتن را فهمیده باشد می  توان از جایزه دادن برای نگه داشتن سمعک بر روی گوش به صورت روزانه بدهید. همچنین در کودک نوپای شما استفاده از سمعک با قالب  های رنگی و انتخاب رنگ قالب از طریق کودک بهتر خواهد شد. هدف این است که کودک در زندگی روزانه خود و در تمام ساعات که بیدار است از سمعک استفاده کند و سمعک را جزئی از برنامه روزانه خود بداند. وقتی که کودک شما بزرگتر می  شود و به مراحل پیش دبستانی و مدرسه می  سد معمولاً از سمعک به عنوان ابزاری برای امتیاز گرفتن از والدین استفاده می  کند مهم است والدین خود را در مقابل کودک مسؤول بدانند و اگر کودک سمعک  ها را از گوش بیرون بیاورد والدین سمعک  ها را مجدداً بر روی گوش کودک قرار دهند و این کار را به صورت اجبار و یک امر ضروری روزانه به کودک بفهمانند و از کودک به صورت دستوری بخواهند که از سمعک استفاده کند و از کودک اجازه نگیرید که این سمعک را در گوشش قرار دهید بلکه به کودک به اجبار بگویید که باید سمعک را در گوش قرار دهید. همچنین والدین می  توانند از مشاوره متخصصین شنوایی و تربیت شنوایی در مورد چگونگی برخورد با کودکشان در استفاده از سمعک برخوردار شوند و کتاب  های مختلف که در این موارد نوشته شده را مطالعه کرده و اطلاعات کافی را از این کتاب  ها به دست بیاورند. وقتی کودکان به سن مدرسه می  رسند با کودک خود درباره چگونگی استفاده از سمعک، عوض کردن باطری و روشن و خاموش کردن سمعک صحبت کنید. به او بگویید که ممکن است علت از کار افتادن سمعک کثیف بودن آن باشد و به او آموزش دهید که اگر صداها را نمی  شوند به معلم یگوید تا دوباره تکرار کند و با صدای بلندتر صحبت کند. همچنین استفاده از وسایل ارتباطی و بی  سیم که به سمعک  ها متصل می  شوند راه  حل مناسبی برای کم شدن مشکلات این کودکان در محیط  های آموزشی می  باشد. برای اطلاعات بیشتر می  توانید به برندهای سمعک   برای کودکان مراجعه کنید.

انواع سمعک برای کودکان و نوجوانان


سمعک فوناک برای کودکان
به عنوان والدین کودک دارای کمشنوایی درک این نکته ضروری است که کودکان در سن  های مختلف نیازهای مختلفی دارند و در هر سنی بالابردن کیفیت و کمیت صدا بسیار مهم می  باشد. فوناک سعی کرده علاوه بر بالا بردن کیفیت و کمیت صدا در سنین مختلف، نیازهای شنوایی آنان را با تکنولوژی  های جدید و وسایل جانبی سمعک برآورده نماید.


سمعک sky
در پلتفرم  های مختلف ساخته شده که جدیدترین آن  ها sky marvel می  باشد که با توجه  به نیازهای شنیداری نوزادان، کودکان و کودکان نوپا- نوجوانان طوری طراحی شده که پاسخگوی این نیازها باشد. این سمعک  ها بدون نیاز به اتصال به گیرنده خارجی مستقیما از طریق میکروفون Roger و صدا را به سمعک منتقل کرده و صدا را به صورت شفاف و مستقیم به گوش کودک می  رساند. این نوع سمعک  ها از نوع هوشمند وایرلس بوده، دارای بدنۀ مقاوم و ایمنی بالا ، قفل درب باطری، دارای مولفه  های ضد گرد و غبار و تعریقIp68  ودارای تکنولوژی پیشرفته درک گفتار و قابلیت وصل شدن به وسایل صوتی و تصویری، گوشی  های اندروید و Ios که می  تواند مورد استفاده نوجوانان قرار بگیرد.

این مدل سمعک جزء معروف  ترین سمعک  های فوناک برای کودکان و بزرگسالان با کم شنوایی شدید و عمیق بوده و در پلتفرم  های مختلف Quest، Venture و Marvel ساخته شده و دارای پوست مقاوم و ضدآب Ip68 دارای قفل درب باطری، هوشمند وایرلس قابلیت سازگاری با fm، Dai و Roger می  باشد. این سمعک و سطوح مختلف تکنولوژی (90،70،50،30) روانه  ی بازار شده است . از مقبولیت بالایی هم برخوردار است.



سمعک اتیکن برای کودکان


سمعک sensie
این نوع سمعک از نوع پشت گوشی بوده و مناسب برای کم شنوایی شدید و عمیق دارای استحکام و ایمنی بالا و دارای تکنولوژی brain hearing. در رنگ بندی  های مختلف قابل استفاده در محیط  های مختلف آموزشی و ورزشی، دارای پردازش قوی، دارای درب باطری مقاوم و قفل درب باطری، دارای مدیریت نویزو سروصدای قوی ، دارای میکروفون  های اتوماتیک تطبیقی، قابلیت وصل شدن به Amigo fm  که صدا به صورت مستقیم از میکروفون معلم به سمعک بدون نویز و شفاف می  رسد. این سمعک  ها دارای نشانگرLED  برای نشان دادن عملکرد سمعک. و فاقد مواد آلرژی  زا در پوسته  ی سمعک می  باشد. این سمعک همچنین هوشمند وایرلس بوده و قابلیت اتصال به وسایل صوتی و تصویری.


سمعک Dynamo
این سمعک از نوع پشت گوشی و جزء سمعک  های هوشمند و خیلی قوی مناسب برای کم شنوایی شدید و عمیق. ساخته شده بر اساس پلتفرم Iniumsense ، دارای قدرت پردازش بالا، افزایش میزان درک گفتار، اندازه کوچک، دارای تکنولوژی brain heering در چهار سطح تکنولوژی sp10، sp8، sp6،sp4  پوسته  ی مقاوم و مناسب برای کودکان و بزرگسالان و دارای فرمول  های تجویزی برای این گروه می  باشد.


سمعک chilli
این سمعک از نوع پشت گوشی، هوشمند دارای چراغ هشدار، باطری 13، مناسب برای افت شنوایی شدید تا عمیق، دارای تکنولوژی speech guard برای درک بهتر و بیشتر کلمات در سطوح تکنولوژی sp4، sp7،sp9 به بازار عرضه شده و دارای فرمول  های تجویزی مناسب برای کودکان و بزرگسالان می  باشد.

سمعک چیلی کودکان


سمعک  های یونیترون برای کودکان


سمعک  های گروه max
از نوع فول دیجیتال ، هوشمند، پشت گوشی، مناسب برای کم شنوایی شدید و عمیق در سه سطح تکنولوژی (20، 6،E) MAX که به ترتیب 6 و 20 کاناله در پلتفرم  های مختلف پردازشی ، با فرمول  های تجویزی مخصوص کودکان و بزرگسالان، دارای پوست مقاوم و ایمنی بالا، دارای قفل درب باطری، مقاوم در برابر گرد و خاک و رطوبت، قابلیت سازگاری با fm، Dai دارای تله کویل ، قابلیت وصل شدن به ریموت کنترل، وسایل صوتی و تصویری را داراست.

سمعک یونیترون کودکان


سمعک ریساند برای کودکان
سمعک upsmart
مخصوص کودکان، هوشمند وایرلس، دارای فرمول  های ویژه تنطیمی برای اطفال به دو شکل قوی و خیلی قوی، دارای طراحی زیبا و فوق  العاده و رنگ  بندی  های مختلف، دارای چراغ LED جهت نشان دادن عملکرد سمعک، دارای قفل درب باطری، دارای عملکرد اتوماتیک در 7 محیط شنیداری، دارای سیستم  های پردازشی درک گفتار قوی، و قابلیت وصل شدن به وسایل صوتی و تصویری و ریموت کنترل، سیستم  های FM و DAi را دارا است.
از دیگر سمعک  های مخصوص کودکان می  توان به سمعک ENZO2 , ENZO3D , Magna , match اشاره کرد.

سمعک برای کودکان


سمعک ویدکس برای کودکان


-    مدل Baby:
مناسب برای نوزادان
کم  شنوایی ملایم تا متوسط
دارای بند و گیره  هایی جهت نگه داشتن سمعک
دارای پوسته نانو
دارای تیپ  ها و قالب  های مخصوص کودکان
دارای فرمول  های تنظیمی مخصوص کودکان

سمعک ویدکس baby


-    مدل micro:
مخصوص کودکان
مناسب برای افت شنوایی متوسط تا شدید
دارای فرمول  های تنظیمی برای کودکان
باتری سایز 10
دارای پوشش نانو


 سمعک model  9
مناسب برای همه کودکان
افت شنوایی ملایم تا شدید
قابل سازش با Fm، DAi
دارای تله کویل
دارای هوک مخصوص بچه  ها
پوشش نانو

سمعک یونیترون


-    سمعک model -  19
مناسب برای کودکان
افت شنوایی متوسط تا شدید و عمیق
دارای تله کویل
دارای هوک مخصوص کودکان
دارای پوشش نانو
قابل سازش با Fm وDAi


-    مدل Passion
مناسب برای کودکان و نوجوانان
مناسب برای افت شنوایی متوسط تا شدید
مدل Ric، بسیار کوچک
دارای قالب  ها و تیپ  های رسیور
دارای پوشش نانو
دارای رسیورها در اندازه  های مختلف


-    سمعک Fusion
مناسب برای نوجوانان
کم  شنوایی ملایم تا شدید
مدل Ric
دارای تله کویل
دارای پوشش نانو
اندازه باطری 312
دارای رسیورهای مختلف

 


جهت اطلاع از قیمت  های سمعک به صفحه قیمت سمعک مراجعه شود.

کلینیک ارزیابی شنوایی و سمعک اشراق آماده ارائه خدمات به خانواده های محترم برای کودکان دلبند شما می باشد می باشد.

 

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر
user_name
جلیلوند ۲۷ آذر ۱۳۹۹
سلام و ممنون از اطلاعات مفیدتون. از چه سنی می توان برای کودکان از سمعک های داخل گوشی می توان استفاده کرد؟
user
سمعک اشراق ۲۷ آذر ۱۳۹۹
سلام خدمت شما دوست عزیز، در کم  شنوایی  های ملایم تا متوسط شدید، سنین بالای ۱۰ سال می  توان از سمعک  های داخل گوشی و Ric استفاده کرد اما در سنین پایین  تر از ۱۰ سال بهتر است از سمعک  های پشت   گوشی استفاده شود.