چهار سمعک برتر برای کودکان با کم شنوایی شدید و عمیق

چهار سمعک برتر برای کودکان با کم شنوایی شدید و عمیق
۲۰ آذر ۱۴۰۲

سمعک پشت گوشی اسکای لومیتیSky lumity

جدیدترین و به روزترین پلتفرم پردازشی شرکت فوناک که از آگوست 2022 با ویژگی های جدید و منحصر به فرد به بازار عرضه شده پلتفرم لومیتی(Lumity) نام دارد.

این پلتفرم با استفاده از سیستم عامل Autosense OS 5.0 و تلفیق چند ویژگی باعث شفافیت و وضوح هرچه بیشتر گفتار در حضور نویز شده است. بسیاری از متخصصین شنوایی این سمعک را بهترین محصول برای درک شنوایی در حضور نویز می دانند. که کیفیت صدای فوق العاده ای دارد.

مدل(Sky) اسکای که برای کودکان طراحی شده است دارای گزینه های مختلفی می باشد که در سطوح مختلف تکنولوژی(90,70,50,30) موجود می باشد. استفاده از فناوری یادگیری ماشینی مبتنی بر هوش مصنوعی باعث شده که این سمعکها در هر ثانیه به صورت مداوم700 بار محیط شنوایی را تجزیه و تحلیل کند و به صورت خودکار کاربر را با محیط جدید شنوایی سازگار نماید. استفاده از وسایل جانبی و میکروفون خارجیRoger و اتصال به وسایل هوشمند ازجمله موبایل، باعث بالارفتن قابلیت شخصی سازی این سمعکها می شود.

با استفاده از سمعکهای(Sky) اسکای که برای محیط های شلوغ و نویزی(مدرسه)طراحی شده کودک می تواند به راحتی درک صدا در حضور نویزهای اضافی داشته باشد و با زحمت کمتری با دیگران ارتباط برقرار کنند. با استفاده از اتصال هوشمند و میکروفون راجر(Roger) به طور میانگین با دسترسی به 5300 کلمه در روز 34 %  گفتار بهتری را نسبت به مدلهای قبلی تجربه می کنند. سمعکهای(Sky) اسکای مناسب برای کم شنواییهای شدید و عمیق می باشد که قابل شارژ آن موجود می باشد.


سمعک اکسید اتیکن(Oticon exceed)

جزء جدیدترین سمعکها سوپر پاور و اولترا پاور اتیکن که با پلتفرم پردازشی پلاریس مناسب برای کودکان با شنوایی شدید و عمیق بسیار مقاوم چندرطوبت، با تکنولوژی حذف و کاهش نویز قوی و تقویت گفتار هوشمند که رضایت کاربران را به دنبال داشته است.


این مدل سمعک که توسط شرکت octicon از آگوست2019 به بازار عرضه شده با کمک به شنوایی مغز(Brain hearing) و خستگی و تلاش شنیداری کمتر در طول روز و تکنولوژی Open sound Navigator برای تقویت صداهای نرم گفتار و حذف نویز، و ابعاد فضای360 درجه برای درک هرچه بیشتر گفتار، به کودکان در درک و پیشرفت زبان و گفتار کمک شایانی کرده است. این سمعکها با مدارات قوی ضدفیدبک و تکنولوژی جداکردن گفتار از نویز و مدیریت صداهای اضافی مثل باد و صداهای لمسی، شرایط بهتری را برای استفاده کودکان فراهم کردند. این سمعکها قابلیت وصل شدن به وسایل جانبی از جمله گوشیهای آیفون را دارا می باشد و با استفاده از وسایل جانبی مثل کانکت کلیپ(Connect clip) صدا را بدون نویز و مستقیم به گوش کودکان می رساند.


سمعک استراید بلو یونیترون(Unitron Stride blu)

جدیدترین سمعک کمپانی سونوا با پلتفرم پردازشی بلو با سرعت پردازشی بسیار بالا و کیفیت صدای مناسب و شفاف، که به گفته شرکت یونیترون سرعت پردازش بلو دو برابر بیشتر از پلتفرم های قبلی می باشد. سمعکهای جدید یونیترون با پلتفرم بلو(Blu) دارای سیستم عامل Integra OS می باشد که با تلفیق سایر ویژگی های سمعک(کاهش نویز، افزایش صداهای نرم گفتاری، تقویت گفتار در زوایای مختلف و استفاده از میکروفونهای پیشرفته و چندبانده، تثبیت صداهای ناگهانی و کاهش نویزهای لمسی)شرایط بهتری برای کاربران کودک ایجاد می کند. این سمعکها قابلیت اتصال به موبایلهای هوشمند اندروئید و آیفون را دارا می باشند و با استفاده از وسایل جانبی شرایط بهتری را برای ارتباط بهتر کودک فراهم می نماید. به طور کلی سمعکهای با پلتفرم بلو با تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری محیطی به صورت مداوم در حال بهینه سازی صدا باتوجه به تغییرات محیطی شنوایی می باشد. این سمعکها مقاوم در برابر آب، گرد و خاک و رطوبت بود و استفاده از آن برای کاربران و کودکان راحت و آسان می باشد.


سمعک لئوکس برنافون(Bernafon Leox)

شرکت برنافون اولین سمعک قوی و خیلی قوی خود به نام لئوکس را در سپتامبر2019 برای استفاده کودکان و کاربران با کم شنوایی شدید و عمیق به بازار معرفی کرد. این مدل سمعک اولین سمعک خیلی قوی با پردازش صدای واقعی است که حداکثر توان خروجی آن بسیار بالا می باشد. این سمعک با حذف و کم کردن تأخیر در پردازش صدا و همچنین ایجاد صدای طبیعی، باعث می شود صدای تقویت شده برای کودک قابل تشخیص تر و جهت یابی و مکان یابی صدا راحت تر انجام شود. بهبود نسبت(S/N)سیگنال به نویز منجر به درک بهتر گفتار بویژه در محیط های پر سروصدا می شود. راحتی در گوش دادن و شنیدن، بدون حذف نشانگرهای مهم گفتاری صورت می گیرد. باطری مورد استفاده در این مدل سمعک که از نوع675 و312 می باشد که در سطوح عملکردی7,3,1 موجود می باشند. همچنین استفاده از مدارات ضدفیدبک بسیار قوی در این سمعکها، باعث شده سوت سمعک بسیار کم شود و با وصل شدن به گوشیهای آیفون و وسایل جانبی، قابلیت شخصی سازی قوی را از خود نشان دهد. با استفاده از (TV adaptor) تی وی آداپتور و ساند کلیپ(Sound Clip A) صدا به صورت مستقیم از طریق تلویزیون و یا صدای معلم در سر کلاس، بدون صداهای اضافی به گوش کودک برسد و کودک شرایط ارتباطی و اجتماعی بهتری پیدا کند. با توجه به تکنولوژی خوب و بالای این سمعک،قیمت آن مناسب می باشد.

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر