معرفی ۳ کمپانی برتر در زمینه توسعه سمعک در جهان ۲۰۲۳

معرفی ۳ کمپانی برتر در زمینه توسعه سمعک در جهان ۲۰۲۳
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی ۳ کمپانی برتر در زمینه توسعه سمعک در جهان ۲۰۲۳

 

شرکت Oticon

شرکت اتیکن دانمارک صدسال در صنعت سمعک فعال می‌باشد. این شرکت توسط (هانس دمانت) فردی که همسرش ناشنوا بود تأسیس شد. اشتیاق او برای بهبود کیفیت زندگی افراد کم‌شنوا باعث ایجاد پشتکار و اندیشه در ارائه راه‌حل‌های جدید نوآورانه برای این افراد شده است. شرکت اتیکن یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تولید سمعک در دنیا می‌باشد که هر ساله با تحقیق و توسعه محصولات جدید با فناوری جدید به بازار عرضه می‌کند.

 

مزایای سمعک Oticon

  • brain hearing (شنیدن بر اساس مغز)
  • Sound Navigator یا تکنولوژی صدای باز
    یکی  از ویژگی‌های پیشرفت سمعک‌های Oticon این فناوری می‌باشد. در این فناوری با مدیریت چند منبع صدا در محیط‌های شلوغ به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون مسدودکردن صداهای جانبی صداهای مهم و اصلی را به‌راحتی درک کند.
  • اتصال بی‌سیم

سمعک‌های جدید Oticon قابلیت وصل‌شدن به گوشی‌های آیفون و اندروید را داراست. در مورد گوشی‌های اندرویدی ورژن آن ۱۰ به بالا باید باشد؛ اما هنوز مشکلاتی در مورد وصل‌شدن و هندزفری به گوشی‌های اندرویدی حتی با ورژن ۱۰ به بالا گزارش شده است.

  • مدل‌های شارژی

سمعک‌های اتیکن قابل‌شارژ می‌باشد که به‌راحتی و بدون استفاده از باطری‌های یکبار مصرف می‌توان با شارژ باطری‌ها از سمعک استفاده کرد.

 

به‌طورکلی سمعک‌های جدید اتیکن بر مبنای brain hearing (شنوایی مغز) ساخته شده‌اند. تکنولوژی جدید الهام گرفته از شنوایی مغز می‌باشد که باعث می‌شود کاربر در طول روز خستگی کمتری در شنیدن داشته باشد. همچنین با سمعک‌های اتیکن دارای تکنولوژی تسکین وزوز می‌باشد که با فرستادن صداهای آرام‌بخش در داخل گوش احساس شنیدن وزوز کم می‌شود.

 

eticon-hearingaid

 

سمعک‌های اتیکن Oticon real 2023

با ایجاد راه‌حل‌های ابتکاری و پیشرفته، شنوایی واقعی و طبیعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سمعک صدای شفاف و واضح را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به آنها این امکان را می‌دهد که بدون زحمت با محیط خود ارتباط برقرار کنند و وضوح بیشتری در مکالمات احساس کنند. سمعک real دارای مدارات پردازشی بسیار سریع و قوی هستند که به آنها اجازه می‌دهد به طور خودکار صدا را بر اساس محیط شنیداری کاربر تطبیق و بهینه کنند.

 

Oticon own

سمعک‌های داخل گوشی اتیکن بسیار کوچک و نامرئی با تکنولوژی بالا مناسب برای کج شنوایی‌های ملایم رو به شدید و در انواع داخل گوش نامرئی و داخل گوش بزرگ موجود می‌باشد.

Oticon crose 2021

برای ناشنوایی یک‌طرفه طراحی شده است. تا تجربه صدای فراگیرتر و متعادل‌تری فرد داشته باشد. این سمعک از یک فرستنده یا میکروفن برای دریافت صداها و ارسال از گوش صحبت بهتر عمل می‌کند.

Oticon more

سمعک‌های جدید Oticon که قبل از سمعک‌های real  ساخته شد و دارای تکنولوژی پیشرفته‌ای می‌باشند. این سمعک‌ها از نوع ریک و پشت‌گوشی کوچک بود و در انواع باطری‌خور و شارژی موجود می‌باشند.

Oticon zircon

سمعک کوچک و ریز که قابل‌شارژ و باطری‌خور موجود می‌باشد. این مدل سمعک که دارای تکنولوژی درک گفتار در زوایای °۳۶۰ طراحی شده است. این سمعک بر مبنای brain hearing (شنوایی مغز) ساخته شده است و عملکرد آن به‌گونه‌ای است که در محیط‌های پرسروصدا، صدای مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Oticon play px

این مدل مناسب برای اطفال با کم‌شنوایی خفیف تا شدید می‌باشد این سمعک‌ها از فناوری pnn یا شبکه عصبی عمیق برای کمک به کودکان در پردازش صداهای محیط و تعامل با محیط طراحی شده است.

Oticon exceed

مناسب برای افراد با کم‌شنوایی شدید و عمیق و بسیار قدرتمند و قوی با تکنولوژی کاهش نویز محیط که صدا را باکیفیت بالا و نویز خیلی کم به گوش کاربر می‌رساند. سمعک اکسید دارای بلوتوث است و قابلیت وصل‌شدن به وسایل صوتی و تصویری هوشمند را داراست.

 

شرکت فوناک

یک شرکت سوئیسی متخصص در طراحی، توسعه و توزیع سمعک که به علت استفاده از تکنولوژی‌های جدید در سمعک‌ها و ساخت باکیفیت‌ترین سمعک‌های پشت‌گوشی و داخل گوشی معروف می‌باشند و در سرتاسر دنیا دارای نمایندگی می‌باشد. از معروف‌ترین سمعک‌های ساخت شرکت که مناسب برای کودکان می‌باشد می‌توان به نایدا (Neida) اشاره کرد که در پلتفرم‌های مختلف پردازشی مثل Lumity,belong,Marvel,Paradise, Quest اشاره کرد.

 

مزایای سمعک‌های فوناک

 

  • فن‌آوری پیشرفته

سمعک‌های فوناک از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری برای ارائه صدایی شفاف و معمولی با تقویت گفتار و کاهش صدای پس‌زمینه و سازگاری با محیط‌های مختلف گوش‌دادن استفاده می‌کند.

  • اتصال بی‌سیم

اکثر سمعک‌های فوناک دارای بلوتوث هستند و می‌توان سمعک‌های فوناک را به دستگاه‌های بی‌سیم هوشمند از جمله تبلت، تلفن‌های هوشمند متصل کنید. طبق نظرسنجی که از متخصصین شنوایی و سمعک به عمل آورده‌اند بهترین برند از نظر اتصال بی‌سیم و بلوتوث سمعک فوناک می‌باشد.

  • قابلیت ‌شارژ

فوناک مدل‌های قابل‌شارژ زیادی تولید کرده که به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی دستگاه‌های خود را در طول شب شارژ کنید و نیاز به باطری‌های یک‌بارمصرف نداشته باشید.

  • انواع سبک‌ها

سمعک‌های فوناک دارای سبک‌های مختلفی هستند. از جمله مدل‌های گیرنده در کانال و پشت‌گوشی و داخل گوشی.

  • مدیریت وزوز

بسیاری از سمعک‌های فوناک دارای تکنولوژی مدیریت وزوز گوشی می‌باشد که می‌توان به تسکین وزوز در افراد کمک کند.

 

Cros paradise

سمعک پشت‌گوشی مناسب برای کم‌شنوایی یک‌طرفه که گفتار را در محیط‌های مختلف گوش‌دادن تقویت می‌کند و درعین‌حال وزهای پس‌زمینه را کاهش می‌دهد و به استفاده‌کنندگان کمک می‌کند تا آگاهی بیشتری نسبت به محیط داشته باشند.

 

اسلیم فوناک Slim Phonak

سمعک Ric و باریک شرکت فوناک که به‌صورت پشت‌گوشی بود و قابلیت شارژشدن را دارا می‌باشد این سمعک‌ها با ظاهری شیک و زیبا درک گفتار را بهبود داد و برای مددجویان شرایط مناسبی را فراهم می‌کند.

 

سمعک نایدا پارادایز

مناسب برای کم‌شنوایی عمیق و کودکان می‌باشد که با وصل‌شدن به وسایل صوتی و تصویری و گوشی‌های هوشمند به طور هم‌زمان دارای مدارات حذف نویز و فناوری تقویت گفتار می‌باشد.  

 

Vitro Paradise

سمعک‌های داخل گوشی فوناک که متناسب با شکل گوش مددجو طراحی شده است. این سمعک‌ها به‌صورت قالب‌گیری و سفارشی ساخته می‌شوند. سمعک‌ها با پلتفرم پارادایز صدا را طبیعی با قابلیت درک بالا ارائه می‌کند.  

 

My Phonak app اپلیکیشن مای فوناک

برای تنظیم سمعک‌های فوناک توسط کاربر و قابلیت شخصی‌سازی سمعک، مهم‌ترین اهداف فوناک می‌باشد. با استفاده از این اپلیکیشن کاربر می‌تواند صدای سمعک را کم یا زیاد کند و با توجه‌ به تغییرات محیط شنوایی برنامه‌های سمعک را تغییر دهد.

 

شرکت سیگنیا (زیمنس سابق)

سیگنیا مدت زیادی است که وارد بازار شده و شهرت زیادی بین کاربران کم‌شنوا دارد. سمعک سیگنیا جزئی از کمپانی بزرگ سیوانتوس (زیمنس سابق) که کیفیت صدای بسیار بالایی دارد و دارای انواع محصولات برای کم‌شنوایی‌های ملایم تا عمیق می‌باشد.

 

مزایای سمعک سیگنیا

  • فناوری پیشرفته

سمعک‌های سیگنیا از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت سمعک استفاده می‌کند. پلتفرم‌های پردازشی سیگنیا در طی سالیان طولانی سریع‌تر و پیشرفته‌تر شده‌اند.

از جدیدترین پلتفرم‌های پردازشی می‌توان به IX اشاره کرد که با پردازش تلفیقی و ترکیبی در محیط‌های پرسروصدا، صدا را باکیفیت بالا به گوش کاربر می‌رساند. پلتفرم‌های قدیم تا جدید شامل موارد ذیل می‌باشد.

Bx ← باینکس Binax

Px ← پرایمکس Primax

Nx ← اِن ایکس Naturel xperience

X ← ایکس  Xperience

Ax ← اِی ایکس  Augmented Xperience

Ix ← آی ایکس Integrated Xperience

  • اتصال بی‌سیم

یکی دیگر از ویژگی‌های سمعک‌های سیگنیا اتصال از طریق بلوتوث به گوشی‌های همراه Android, Ios  و اتصال به سایر وسایل صوتی و تصویری هوشمند می‌باشد. اتصال بی‌سیم و ایجاد جریان صوتی مستقیم باعث بالارفتن قابلیت شخصی‌سازی این سمعک‌ها می‌شود و کاربر می‌تواند به‌راحتی سمعک‌های خود را تنظیم کند.

  • قابلیت ‌شارژ

یکی دیگر از قابلیت‌های سمعک سیگنیا قابل‌شارژ بودن این سمعک‌ها می‌باشد که با هر بار شارژ به مدت ۳ ساعت، تا ۱۸ ساعت می‌توان از این سمعک‌ها استفاده کرد. باطری‌های قابل‌شارژ در این سمعک‌ها از نوع بون - لیتیوم می‌باشد.

  • انواع سبک‌ها

سمعک‌های زیمنس در انواع پشت‌گوشی ریک و داخل گوشی در دسترس می‌باشند که متناسب با کم‌شنوایی طراحی شده است.

 

signia-hearingaid

 

سمعک Pure

به سمعک‌های پشت‌گوشی ریک یا رسیور داخل کانال سیگنیا Pure گفته می‌شود. سمعک‌های Pure در پلتفرم‌ها و سطوح تکنولوژی مختلف موجود می‌باشد. Pure Px, Pure Nx, Pure Ax, Pure IX  

سمعک Insio

به سمعک‌های داخل گوش سیگنیا Insio که در انواع داخل گوشی نامرئی یا IIC ، داخل گوشی کوچک یا CIC و داخل گوشی ITC یا داخل مجرا، موجود می‌باشد که در پلتفرم‌ها و سطوح تکنولوژی‌های مختلف در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

سمعک Motion

به سمعک‌های پشت‌گوشی زیمنس یا سیگنیا Motion (موشن) گفته می‌شود این سمعک‌ها در تکنولوژی و پلتفرم‌های مختلف تولید شده و مناسب برای کم‌شنوایی‌های ملایم تا شدید می‌باشد.

سمعک Slim ric یا پشت‌گوشی باریک ریک به سمعک‌های پشت‌گوشی ریک باریک سیگنیا استایلتتو (Styletto) گفته می‌شود که در پلتفرم‌های مختلف Px, Nx, Ax, Ix موجود می‌باشند که فقط قابل‌شارژ می‌باشند.

 

phonak-hearing_aid

 

 

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر